Secesyjny wazonik z irysami
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
TYTUŁ: "Secesyjny wazonik z irysami"
AUTOR: Émile Gallé (1846-1904)
TECHNIKA: szkło warstwowe, trawione, matowane
MIEJSCE I CZAS POWSTANIA: Francja - Nancy, początek XX wieku
WYMIARY: wysokość: 6,5 cm, szerokość: 7,5 cm
STAN ZACHOWANIA: idealny
Unikatowy, autentyczny szklany wazonik projektu jednego z czołowych przedstawicieli światowej secesji - Émila Gallé. Niewielki wazonik, wykonany z barwionego, matowego szkła w błękitnym odcieniu z powlekaną, fioletową dekoracją roślinną z motywami irysów. Wazon ma kolisty spód, z brzuścem rozszerzającym się ku górze oraz krótką szyjką ze zwężonym wlewem. Całość tworzy niezwykle dekoracyjny i efektowy przykład secesyjnego rzemiosła.
Secesyjny wazonik jest typowym przykładem twórczości Émila Gallé, który w swoich projektach inspirował się fascynującym go światem roślinnym. Jego wyroby charakteryzują się niezwykłymi zdobieniami i nowatorską technologią wytwarzania.
Émile Gallé (1846-1904) Francuski projektant tworzący głównie projekty dzieł ze szkła (np. wazony), projekty mebli oraz biżuterii w stylu secesji, inicjator i główny przedstawiciel szkoły z Nancy. Początkowo studiował filozofię i botanikę chociaż równocześnie wykonywał projekty dla wytwórni ceramiki, która należała do jego ojca. W 1874 osiedlił się w Nancy i założył tam hutę szkła, a w 1883 rozpoczął produkcję mebli. Jego ojciec prowadził pracownię ceramiczną i szklarską, dzięki czemu Émile mógł zapoznać się z tymi technikami. Szczególnym zainteresowaniem darzył przyrodę, a zwłaszcza rośliny. Zbierał je i hodował, czerpiąc z nich inspirację do tworzonych dzieł. Początkowo wzorował się na szkłach antycznych i średniowiecznych produkując wyroby przezroczyste lub lekko zabarwione. W dojrzałej fazie jego twórczości oprócz świata roślin wpływ na jego sztukę miał styl rokoka, symbolizm i sztuka japońska. Rozwinął własny oryginalny styl polegający na szlifowaniu lub trawieniu kwasem kolorowego szkła; uzyskiwane w ten sposób dekoracje oparte były na motywach roślinnych, zwierzęcych a także odwoływały się do świata owadów i stworzeń morskich. Stosował też technikę szkła warstwowego (kolorowe lub bezbarwne szkło pokryte warstwą szkła w innym kolorze, w której wykonywano nacięcia odsłaniające dolną warstwę) oraz wtapiania w szkło elementów z metalu i innych tworzyw. Stworzył nowe formy naczyń upodabniające się często do kielichów kwiatowych. Dzięki własnym metodom barwienia szkła uzyskał szeroką gamę kolorów, stosując przede wszystkim odcienie mleczne i matowe. Jego meble charakteryzują się lekkością oraz delikatną dekoracją o motywach roślinnych. Do ozdabiania swoich mebli stosował rzeźbienie, intarsję i markieterię.
Do obiektu dołączone pisemne potwierdzenie autentyczności wydane przez Salon Dzieł Sztuki Connaisseur - renomowaną galerię z Krakowa, członka międzynarodowego stowarzyszenia Confederation Internationale des Negociants en Oeuvres d'Art (CINOA) oraz Stowarzyszenia Antykwariuszy i Marszandów Polskich (SAMP).
Na życzenie obiekt możemy zapakować na prezent.